Polityka Prywatności Wypożyczalni Aut Globtroter
Niniejsza Polityka Prywatności opisuje sposób i zakres przetwarzania danych osobowych, przysługujące prawa, okres przetwarzania danych, zgodnie z unijnym rozporządzeniem dotyczącym ochrony Danych Osobowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”) oraz ustawą o ochronie Danych Osobowych z dnia 10.05.2018 r.
Administrator danych:
Administratorem danych osobowych jest Tadeusz Pajdosz, ul. Czechowska 6/02, 20-072 Lublin, NIP: 7121051750. Dane kontaktowe Administratora: info@wynajemaut.pl
Ochrona danych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Cel i zakres przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe przetwarzane są w celu:
– obsługi zapytań klientów (podstawa prawna przetwarzania danych to zgoda)
– dokonywania rezerwacji aut (podstawa prawna przetwarzania danych to zgoda)
– obsługi wynajmu aut (podstawa prawna przetwarzania danych osobowych to wykonanie umowy lub podjęcie działań przed jej zawarciem oraz wypełnienie obowiązku prawnego).
– obsługi rozliczeń księgowych i podatkowych (podstawa prawna przetwarzania danych osobowych to wypełnienie obowiązku prawnego)
– zapobiegania przestępstwom i zapobiegania korzystania z naszych usług w niewłaściwy sposób, w szczególności niezgodny z prawem, dochodzenia roszczeń oraz ochrony przed roszczeniami, w tym: windykacja należności, postępowania sądowe, postępowania mandatowe, wypełniania postanowień sądów, prawa, policji i innych organów państwowych (podstawa prawna przetwarzania danych osobowych to wypełnienie obowiązku prawnego)
Okres przetwarzania danych osobowych:
Obsługa zapytań klientów: okres przechowywania danych osobowych mija po wycofaniu zgody.
Rezerwacja aut: okres przechowywania danych mija po wycofaniu zgody.
Wynajem aut: okres przechowywania danych mija po czasie trwania stosunku handlowego. Jednak informacje niezbędne do wypełnienia przepisów prawa mogą podlegać archiwizowaniu na czas nieprzekraczający okresu koniecznego celom dla jakich są one przechowywane, w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawnymi
Rozliczenia księgowe i podatkowe: okres przechowywania danych mija wraz z upływem okresu archiwizacji dokumentacji księgowej i podatkowej zgodnego z przepisami prawa.
Kategorie przetwarzanych danych osobowych:
– imię i nazwisko
– adres zamieszkania
– nr dowodu osobistego bądź innego dokumentu tożsamości
– pesel
– kategoria i nr prawa jazdy
Wszystkie te dane są niezbędne do realizacji umowy najmu samochodu.
Przekazywanie danych podmiotom trzecim.
Dane osobowe przekazywane są (jeśli to konieczne):
– dostawcom hostingu i usług IT (dane przechowywane na serwerze)
– podmiotom świadczącym usługi księgowe (dane zawarte na fakturach)
– organom ścigania, podmiotom i organom powołanym do nakładania oraz egzekwowania opłat za korzystanie z dróg publicznych oraz grzywien wymierzanych na podstawie ustawy z dnia 20 maja 1971 roku – Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz.114) oraz rozporządzenia Prezesa RM z dnia 24 listopada 2003r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń (Dz. U. Nr 208, poz. 2023).
– podmiotom realizującym usługi windykacyjne (w przypadku braku uzgodnionej płatności)
W każdym z wymienionych przypadków, powierzane są podmiotom trzecim tylko dane niezbędne do wykonania danej czynności.
Dane nie są przekazywane poza obszar EOG.
Prawa dotyczące przetwarzania danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych, ma Pan/Pani następujące uprawnienia:
– prawo dostępu do danych osobowych
– prawo do sprostowania danych
– prawo do ograniczenia przetwarzania danych
– prawo do usunięcia danych
– prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych,
– prawo do przenoszenia danych
– prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
– prawo do odwołania wyrażonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych
Wskazane wyżej uprawnienia szczegółowo określają przepisy art. 16-21 RODO. Nie są to uprawnienia bezwzględne i nie wszystkie przysługują w ramach każdej czynności przetwarzania.
Uprawnienia przysługujące zawsze, to:
– możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego jeśli uzna Pan/Pani, że naruszone zostały przepisy prawa dotyczące przetwarzania jego/jej danych osobowych;
– prawo dostępu do swoich danych: może Pan/Pani żądać od nas udostępnienia informacji, jakie dane na jego/jej temat posiadamy.
W okresie po podpisaniu i realizacji umowy/zamówienia nie ma Pan/Pani prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych ani do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Nie można też w tym przypadku domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach. Nieodwołalna jest wyrażona w umowie zgoda na przetwarzanie i udostępnianie danych organom ścigania i organom powołanym do nakładania oraz egzekwowania opłat za korzystanie z dróg publicznych oraz grzywien wymierzanych na podstawie ustawy z dnia 20 maja 1971 roku – Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz.114) oraz rozporządzenia Prezesa RM z dnia 24 listopada 2003r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń (Dz. U. Nr 208, poz. 2023)., w związku z realizacją umowy.
Po upływie terminu przedawnienia roszczeń, można natomiast domagać się usunięcia danych bądź sprzeciwić się przetwarzaniu danych do celów statystycznych.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak w przypadku danych niezbędnych do wykonania umowy i wykonania obowiązków prawnych niepodanie ich uniemożliwi nam przygotowanie lub wykonanie umowy czy usługi.
Aby skorzystać ze swoich praw, należy skierować swój wniosek na adres e-mail: info@wynajemaut.pl
Zabezpieczenie Danych Osobowych
1. Przetwarzane dane osobowe są zabezpieczone przez zastosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych mające na celu monitorowanie dostępu do danych osobowych oraz zastosowanie zabezpieczeń danych, tak aby uniemożliwić dostęp do danych przez osoby niepowołane;
2. Zastosowane środki techniczne i organizacyjne obejmują: zabezpieczenie urządzeń mobilnych używanych do celów prowadzenia działalności gospodarczej hasłami, stosowanie wygaszania ekranu komputera, stosowanie programów antywirusowych, przechowywanie dokumentacji papierowej w zamkniętych i specjalnie do tego przeznaczonych szafach.